Frakt & returer
Vi packar alla beställningar med omsorg och skickar direkt från vårt svenska lager i Västerås 🇸🇪. Vi erbjuder snabb och pålitlig leverans inom Sverige, där den genomsnittliga leveranstiden är 1–3 arbetsdagar.
Om en produkt är slut i vårt svenska lager kan den skickas från vårt utländska lager, vilket innebär en leveranstid på 6–11 arbetsdagar. Observera att importmoms kan tillkomma för leveranser från vårt utländska lager.
Behandlingstiden för din beställning är normalt 1–3 arbetsdagar efter bekräftelse. Mindre förseningar kan dock förekomma. Vi skickar beställningar måndag till fredag, exklusive helger och helgdagar. Vid felaktig eller ofullständig adress eller oklarheter i beställningen kan behandlingen försenas med ytterligare 1–2 arbetsdagar.
Leverans sker oftast till din postlåda eller ytterdörr. Om leveransbudet bedömer att det inte är säkert att lämna paketet, kan det istället levereras till närmaste postombud eller schemaläggas för ny leverans. Du kan enkelt spåra ditt paket via vår hemsida eller kontakta oss via vår onlinechatt.
FEL ADRESS
Det är köparens ansvar att ange korrekt leveransadress vid beställning. Vi strävar efter att behandla och skicka beställningar så snabbt som möjligt, vilket gör det svårt att ändra adressen efter att ordern har lagts. Om du behöver uppdatera adressen, kontakta oss omedelbart på info@lunava.se.
Om adressändringen inte hinner göras i tid måste vi invänta att paketet returneras till vårt lager. Vid retur kan vi antingen skicka om paketet till rätt adress eller ge en full återbetalning.
RETURER
Vi står bakom våra produkter och erbjuder en 14-dagars pengarna tillbaka-garanti. Om du inte är nöjd med ditt köp kan du begära en återbetalning inom 14 dagar efter att vi mottagit den returnerade varan.
För att starta en retur, vänligen ange ditt ordernummer och skälet till returen. Vår kundtjänst kommer att granska din förfrågan och ge dig vidare instruktioner. Returer utan kvitto eller dokumentation kan nekas.
Returkostnad:
- Vi debiterar 99 kr för returfrakt.
- En administrativ avgift på upp till 39 kr kan tillkomma om produkten inte returneras i originalskick, exempelvis om:
- Produkten är synligt använd.
- Produkten inte är väl förpackad och kräver extra hantering.
- Originalförpackning eller dokumentation saknas.
- Extra rengöring eller återställning krävs.
Kunden ansvarar för att täcka alla returfraktkostnader. Returer hanteras via vår samarbetspartner i Sverige.